تونو تایمز

ساخت وبلاگ

ونیر در لغت به معنای لایه های بسیار نازکی است که بر روی دندان پوشیده می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ونیر و ونیر کامپوزیت

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.

بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

پس از مشخص شدن سایه رنگ (میزان روشنی و تیرگی دندان مواد)، مواد کامپوزیتی به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار داده می شود. هر بار که یک لایه نازک از مواد روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن لایه را به نور خاصی خشک می کند. بعد از اعمال نور به مواد، ونیر کامپوزیت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 127 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 21:17

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه به عنوان  یکی از قطعات هیوندای و یکی از بزرگترین شرکت های تولید خودرو کره ای یعنی کیا موتورز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شیشه شوی سانتافه

شیشه پاک کن یا شیشه‌ شوی خودرو بر خلاف تصور خیلی از دوستانی که از آب در مخزن شیشه شور استفاده می‌کنند بسیار نکته با اهمیتی است. باید ضمن استفاده از شیشه شور ماشین در انتخاب شیشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت کنیم و نکاتی را در نظر داشته باشیم. چرا؟؟

اگر بخواهیم موضوع تمیز کردن شیشه ماشین را بررسی کنیم باید بدانید که شیشه خودرو بیشترین تاثیر در دید راننده را دارد. اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و یا بخار کرده باشد می‌تواند از طریق اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند، هزینه‌های جبران ناپذیر برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی های شیشه شوی خوب

شیشه‌شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند. کثیف‌های که روی شیشه خودرو به وجود می‌آیند می‌تواند حاصل از پاشش آب گل‌آلود، گرد و غبار، بخار شیشه و یا تاری شیشه خودرو، چرب شدگی، باقی‌مانده حشرات و یا حتی فضولات پرندگان باشد.

  1. نداشتن رد سفیدی آب بر روی شیشه خودرو
  2. درخشنگی و شفافیت شیشه خودرو
  3. آب‌گریز بودن شیشه‌شور خودرو
  4. رایحه خوش شیشه‌شوی
  5.  مشخص بودن کاربری مایع شیشه‌شور

کیا موتورز

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه و کیا موتورز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. درضمن اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 345 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 21:13

جراحی لاغری، راهی که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به سرعت وزن کم کنند، از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد.ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

معایب جراحی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری نیز مانند سایر روش های جراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از معایب آن عبارت است از:

  • پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند.
  • بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند.
  • در برخی موراد معده مسدود می شود.
  • عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند.

همچنین درمورد بهترین جراح اسلیو بیشتر بدانید.

خطرات جراحی لاغری

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت.پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای اینکه جراحی لاغری انجام دهید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چه خطراتی را به جان بخرید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 163 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 21:08

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از چیستی ارتودنسی نامرئی گرفته تا قسمتی از مراحل آن. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 146 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 21:01

ما امروز اینجاییم تا در این مطلب شما را با بهترین روش درمان نا هنجاری های دهان و دندان یعنی ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را نیز به شما بگوییم.

ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های ارتودنسی سریع بیشتر بدانید.

ارتودنسی اینویزیلاین و یا همان ارتودنسی شفاف

در کشورهای خارجی استفاده از ارتودنسی متحرک شفاف یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با احتیاط صاف کنید، بهترین گزینه برای شما این مورد است. ارتودنسی شفاف می‌تواند بدون استفاده از براکت دندان (سیم)، دندان‌های صافی به شما تحویل بدهد. این روش درمانی شامل چند ردیف متحرک از صاف کننده است و شما مجبور نیستید از براکت و سیم‌های فلزی استفاده کنید. تکمیل درمان در این روش ممکن است 15 ماه طول بکشد. یکی از مزیت‌های ارتودنسی نامرئی هزینه آن است که تقریبا ارزان است و شما می‌توانید هر چند هفته یک بار آن‌ها را عوض کنید. برخلاف براکت‌ها این مدل به راحتی پاک می‌شود، پس نیازی نیست هنگام نوشیدن یا غذا خوردن آن‌ها را خارج کنید.

تنظیم کننده فضای دندان ها

از این مدل ارتودنسی متحرک معمولا در کودکانی که ریزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده می‌شود. با وجود شکاف در هنگام خالی شدن جای دندان‌های شیری، ممکن است مسیر دندان‌های دائم مسدود شود. از این ارتودنسی برای جلوگیری از حرکت دندان‌های شیری در لثه استفاده می‌شود.

نگهدارنده

بعد از اتمام برنامه درمانی، همچنان باید از نگهدارنده استفاده کنید. این وسیله ارتودنسی متحرک از این جهت مهم است که بعد از پایان درمان تا چند وقت دندان‌های شما را صاف نگه می‌دارد. نگهدارنده‌ها بیشتر از آنچه که فکر کنید مهم هستند، و استفاده نکردن از آن می‌تواند کل درمان ارتودنسی را بیهوده کند، زیرا دندان‌ها بعد از ارتودنسی دوباره می‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هایی که ارتودنسی می‌کنند توصیه می‌شود تا رسیدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده کنند. البته لازم به ذکر است این روش، مدل‌های ثابت نیز دارد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی به خصوص ارتودنسی متحرک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفیدذ بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 430 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 20:57

لمینت نیز همانند ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و طرفداران بسیاری نیز دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع لمینت های دندانی

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

نام این لمینت های بدون تراش لومینیرز است. آن ها ضحامتی به اندازه 0.3 میلی متر دارند و برای نصبشان نیازی به آسیب دیدن دندان نیست. تنها مشکل این نوع لمینیت ها امکان ایجاد تحریک و حساسیت لثه است.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمینت دندان و سایر روش های زیباسازی

به دلیل اینکه هر 3 درمان ذکر شده جزء درمان های رایج و جدید دندانپزشکی هستند و از نظر کاربرد همپوشانی هایی با هم دارند، ممکن است به صورت اشتباه لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و روکش دندان یکی خوانده شوند یا افراد متوجه تفاوت های آن ها نباشند. در ادامه به بررسی تفاوت های کامپوزیت، بلیچینگ و روکش با لمینت دندان پرداخته شده است.

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. در این روش با کمک مواد شیمیایی دندان ها را چند پرده یا چند درجه از آنچه که هست سفیدتر می کنند. بلیچینگ تفاوت زیادی با لمینت سرامیکی دندان دارد و اصولا تنها یک روش موقت برای سفید کردن دندان است. به جز این هیچ کدام از مزایای دیگر لمینت ها را ندارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و تفاوتش با سایر روش های زیباسازی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 230 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 20:50

همانطور که می‌دانید روش های بسیار زیادی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارند که می‌توان از هر کدام از آنها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده کرد. ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج و یا همان پل دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم گه آیا بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد پیوند استخوان دندان اینجا کلیک کنید.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

همانطور که از نامش پیداست، این نوع بریج دندان توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شود. زمانی که چند دندان در کنار هم از دست رفته باشد می توان با کمک این پل ها کاری کرد که دندان ها جایگزین شوند. در این روش 2 عدد ایمپلنت در دو طرف دندان های از دست رفته کاشته می شوند و مطابق شکل زیر، پل دندانی نیز سوار می شود.

همچنین درمورد بررسی تفاوت های بریج و یا ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.

سخن نهایی

بریج، همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته تحت شرایط خاصی می‌باشد. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت تهران دنتال مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 165 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 20:15

لمینت نیز همانند ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و طرفداران بسیاری نیز دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع لمینت های دندانی

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

نام این لمینت های بدون تراش لومینیرز است. آن ها ضحامتی به اندازه 0.3 میلی متر دارند و برای نصبشان نیازی به آسیب دیدن دندان نیست. تنها مشکل این نوع لمینیت ها امکان ایجاد تحریک و حساسیت لثه است.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمینت دندان و سایر روش های زیباسازی

به دلیل اینکه هر 3 درمان ذکر شده جزء درمان های رایج و جدید دندانپزشکی هستند و از نظر کاربرد همپوشانی هایی با هم دارند، ممکن است به صورت اشتباه لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و روکش دندان یکی خوانده شوند یا افراد متوجه تفاوت های آن ها نباشند. در ادامه به بررسی تفاوت های کامپوزیت، بلیچینگ و روکش با لمینت دندان پرداخته شده است.

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. در این روش با کمک مواد شیمیایی دندان ها را چند پرده یا چند درجه از آنچه که هست سفیدتر می کنند. بلیچینگ تفاوت زیادی با لمینت سرامیکی دندان دارد و اصولا تنها یک روش موقت برای سفید کردن دندان است. به جز این هیچ کدام از مزایای دیگر لمینت ها را ندارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و تفاوتش با سایر روش های زیباسازی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 406 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 14:16

اینله و انله از جمله روش های بسیار محبوب و کاربردی ترمیم دندان ها در میان دندانپزشکان هستند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینله و انله را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درمورد اینله و انله بدانید.

پر کردن دندان

به احتمال زیاد تاکنون حداقل یک بار دندان خود را از قبل پر کرده‌اید. پر کردن دندان به شیوه مرسوم و معمولی، یک روش درمانی رایج و محبوب برای ترمیم پوسیدگی‌های جزئی تا متوسط دندانی است.

زمانی که یک دندان به صورت جزئی دچار پوسیدگی شده است، دندانپزشک ابتدا پوسیدگی دندان را برداشته و سپس با کمک موادی مانند کامپوزیت یا آمالگام دندان آسیب دیده را پر و ترمیم می‌کند.

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دندانپزشکی با لیزر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اینله و انله

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنیم و یا با دقت دندان‌های خلفی را مسواک نزنیم، کم کم بقایای مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا می‌کند و با واسطه باکتری‌های، پلاک دندانی شکل می‌گیرد.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

همچنین درمورد پیوند استخوان دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در زمینه اینله و انله در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را درمورد این روش ترمیمی به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:38

هیوندا و کیا هر دو از محبوب ترین شرکت های خودرو سازی کره ای محسوب می‌شوند که سالیان بسیار طولانی است در این زمینه فعالیت دارند و خودرو های بسیار خوبی را به بازار عرضه کرده اند. ما امروز در این مطلب علاوه بر این که قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هیوندای سانتافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم می‌خواهیم شما را با جعبه فیوز داخل که یکی از اصلی ترین قطعات هیوندا محسوب می‌شود آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیوندا سانتافه

هیوندای سانتافه از شاهکارهای زیبا و بسیار جادار کمپانی هیوندای موتور است که از سال 2007 نیز وارد بازار ایران شد. در این مقاله ابتدا به معرفی تعدادی از قطعات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه میپردازیم که در فروشگاه استارپارتس (فروشگاه قطعات و لوازام یدکی هیوندای و کیا) موجود هستند. و سپس به معرفی اجمالی سانتافه 2020 میپردازیم. اگر قصد خرید قطعات این خودرو را دارید حتما خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

امکانات سانتافه

تعدا صندلی های هیوندای سانتافه 5 عدد است. در هر دو ردیف جلو و عقب صندلی راحت است و فضای کافی برای بزرگسالان دارد. صندلی های عقب به راحتی قابل خم شدن هستند. در داخل سانتافه همه چیز آرام و زیبا است. این خودرو از یک کابین جذاب با مواد باکیفیت استفاده میکند. همچنین، این خودرو جادار ​​در سرعت بزرگراه بیصدا است.

جعبه فیوز داخل

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

یكی از اولین علائم خرابی جعبه فیوز پریدن مکرر فیوزها است. اگر جعبه فیوز هر نوع مشکلی در خصوص  مسائل مربوط به سیم کشی داشته باشد، ممکن است باعث شود که فیوزها به طور مکرر بپرند و بسوزند. وسیله نقلیه ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص یک فیوز خاص را بپراند و ممکن است حتی چندین فیوز به همین شکل بپرند. در چنین شرایطی جعبه فیوز ممکن است جدا شده و کاملا حذف شود. پس از اینکار نوبت به تعویض و خرید یک جعبه فیوز میرسد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا به طور کاملا خلاصه اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه، یعنی، هیوندای سانتافه و جعبه فیوز داخل کابین را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تهیه جعبه فیوز خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

                                           

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:27

کامپوزیت دندان به روش های مختلفی امروزه در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان محبوب ترین های این عرصه به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. ما امروز اینجا، در این مقاله قصد داریم تا با هم ترمیم هایی که به کمک کامپوزیت دندان انجام می‌شوند را بررسی کنیم و به شما بگوییم که این روش چه کاربرد هایی دارد. لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یکی از روشهای لمینت کردن دندان می باشد. برای ترمیم کردن دندان ها از طریق لمینت دو روش وجود دارد:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی روشی برای ترمیم دندان های فاصله دار، به هم چسبیده، زرد رنگ، لکه دار و … می باشد.خیلی از افراد بر این تفکراند که کامپوزیت کردن دندان فقط برای زیبا سازی آن انجام می شود در صورتی که اینطور نیست؛ ترمیم دندان با کامپوزیت در کنار ویژگی زیباسازی، برای درمان مشکلات دندان ها هم به کار می رود.طی پنجاه سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی مشاهده کرده ایم که یکی از این پیشرفت ها ترمیم دندان با استفاده از لمینت کامپوزیتی می باشد.

پر کردن با کامپوزیت، درمانی است که برای ترمیم دندان پوسیده به کار می رود در این نوع روش از رزین کامپوزیتی برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود. رزین کامپوزیت، ماده‌ای است که از مخلوطی از مواد مختلف تشکیل شده است که شامل شیشه و پلاستیک های ظریف می شود. این نوع پر کردن جایگزینی برای درمان سنتی پوسیدگی دندان هم می باشد.کامپوزیت ماده‌ای به رنگ دندان است که روی دندان شما را می پوشاند و بیشتر برای دندانهای جلویی به کار می‌آید.

دوام ترمیم دندان با کامپوزیت

باید گفت درست است که مواد کامپوزیتی به اندازه مواد سنتی مخصوص پر کردن دندان قوی نیستند اما این را هم باید گفت که آن ها با این حال بسیار مستحکم هستند و می توانند سال های سال دوام داشته باشند. دوام مواد کامپوزیتی روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مواد پرکننده کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام می‌آورند و در صورتی که موارد مربوط به نگهداری پس از آن را به خوبی انجام دهید و به طور کامل رعایت شوند آن ها می توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر هم دوام داشته باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مراحل ترمیم با کامپوزیت

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:24

گاها این سوال برای افرادی که نیاز به ارتودنسی دندان دارند پیش می‌آید که آیا، منی که دندان های خود را پر کرده ام و یا آنها را ترمیم کرده ام می‌توانم از ارتودنسی برای دندان هایم استفاده کنم یا نه؟ ما امروز در این مطلب اینجاییم تا به این سوال و چند سوال دیگر که ممکن است ذهن شما را درمورد این موضوع درگیر کند پاسخ دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاثر پر کردن دندان بر روی درمان ارتودنسی

برخلاف کار دندانپزشکی، کار ارتودنسی فرایندی است که شما برای مدت کوتاهی با آن سرکار دارید؛ اما هر دندانپزشک و ارتودنتیستی یک هدف مشترک دارند: سلامتی دهان و دندان سالم و داشتن دهان و دندان هایی زیبا و خوب.

جای نگرانی نیست، حتی اگر دندان خود را پر کرده باشید باز هم می توانید لبخند بزنید. در واقع، انجام کارهای ارتودنسی می تواند از ایجاد پوسیدگی ها و پر شدن دندان های شما در آینده جلوگیری کند. با داشتن دندان های کج، ممکن است نتوانید برخی از شکاف ها و خرابی برخی از دندان ها را مسواک بزنید که در نتیجه، باعث رشد باکتری ها و ایجاد پوسیدگی در دندان‌های شما می شود. پر کردن دندان زمانی لازم است که دندانپزشک وارد عمل شده و پوسیدگی را پر می کند تا از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری کند.

ارتودنسی دندان پر شده شما

استفاده از بریس ها را در سنین اولیه در نظر بگیرید؛ اگر کودک شما به بریس نیاز دارد، بهتر است آنها را زودتر برای او تهیه کنید. دلیل آن این است کودک هیچ دندانی را پر نکرده است که مشکلی برای انجام بریس داشته باشد. همچنین، کودکان فک نرم تری دارند، بنابراین این امر به درمان سریعتر دندانهای کج و نامرتب او کمک می کند..

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی در بارداری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پر کردن دندان با ارتودنسی

پر کردن به طور کلی یک روش ساده است. برای شروع، دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند و از ابزار دندانپزشکی برای بررسی پوسیدگی استفاده می کند. ممکن است با استفاده از اشعه ایکس دندان یا دندان ها میزان پوسیدگی دندان را ببینند.برای بی حس کردن دندان، یک بی حسی موضعی خواهید داشت. این به جلوگیری از هر گونه درد در دندان شما کمک می کند. اگر پر کردن فقط روی سطح دندان باشد، نیازی به ماده بی حسی نخواهید داشت.

هنگامی که ناحیه بی حس شد، دندانپزشک شما به احتمال زیاد از یک مته دندانپزشکی برای برطرف کردن پوسیدگی مینای دندان شما استفاده می کند تا پوسیدگی را از بین ببرد. بعضی از دندانپزشکان ممکن است از لیزر یا ابزار سایش هوا استفاده کنند؛ اما این تکنیک ها کمتر رایج است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب با شما همراه بودیم تا بدانید، که آیا می‌توانید دندانی را که ارتودنسی کرده اید را پر کنید و یا برعکس، می‌توانید دندان را که پر کرده اید حالا ارتودنسی کنید یا نه و به طور خلاصه به این موضوع پاسخ دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:20

ما امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع و نحوه عملکرد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

مدت زمان لازم برای ارتودنسی دندان

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی, دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین نوعی ارتودنسی نامرئی است که در آن از پلاک های شفاف ارتودنسی برای صاف کردن دندان هایی که دچار مشکلات جزئی هستند استفاده میشود. از یک نظر اینویزیلاین ها ارتودنسی متحرک به شمار میروند زیرا قابل جایجایی هستند و میتوان آن ها را هنگام غذا خوردن یا نوشییدن در آورد و سپس سرجایش قرار داد.

ارتودنسی ویلکودنتیک

سرانجام، ارتودنسی ویلکودنتیک گزینه عالی دیگری برای درمان ارتودنسی سریع بزرگسالان است. ویلکدودنتیکس به جای اینکه فقط با تکیه بر براکت ها، سیمها یا الاینرها به دندان ها اعمال فشار کند، از جراحی دهان و دندان نیز کمک گرفته میشود. در این روش بخشی از استخوان آلوئولار، جایی که در آن ریشه های دندان قرار دارد ، از بین می رود.

با از بین رفتن استخوان آلوئولار، ارتودنسی ثابت می تواند دندانهای شما را سریعتر از حد معمول حرکت دهد. با جابجایی دندانهایتان، بافت استخوان نیز به سرعت رشد می کند. قیمت ارتودنسی دندان با این روش معمولا زیاد است و هزینه عمل جراحی به صورت مجزا دریافت میشود. اما هزینه ارتودنسی سریع با این روش ارزشش را دارد زیرا مجبور نیستید چند سال دستگاه های ارتودنسی را تحمل کنید.

کدام روش ارتودنسی سریع مناسب تر است؟

هر سه گزینه ارتودنسی سریع بزرگسالان جوانب مثبت و منفی خود را دارند و بسته به اهداف بهداشت دندان شما ممکن است یک روش درمانی برای شما ایده آل تر از سایر موارد باشد. ما بسیار خوشحال می شویم که طی یک مشاوره در مورد این موضوع  با شما صحبت کنیم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشیتم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های انجام آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که آیا این روش امکان پذیر است یا خیر. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:17

مواد خوراکی زیادی جهت اینکه شما به وزن مطلوب تری دست پیدا کنید، برای مصرف وجود دارند که یکی از آن ها زیره است. ما امروز در این مقاله قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری و زیره را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضعت به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید  تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

زیره و چربی سوزی

همچنین از اثرات دیگری که زیره‌ اضافه شده به غذا روی افراد مصرف کننده آن داشته، می توان به افزایش چربی سوزی و کم کردن کلسترول خون این افراد اشاره نمود.باتوجه به بررسی ها و پژوهش های متعدد، محققان به این نکته پی برند که، ترکیباتی در زیره وجود دارد که به آن ها نام فیتواسترول اختصاص یافته است. این ترکیبات منجربه کاهش کلسترول بدن کمک فراوانی می کنند.همچنین از دلایل دیگر می توان به افزایش سوخت و ساز بدن، در نتیجه مصرف این ادویه اشاره نموند.پس بدیهی است که چنین ماده ای با نحوه ی اثر گذاری شرح شده، به تسریع روند کاهش وزن کمک کند.

مصرف زیره

زیره را به طور عمده می توان مانند سایر ادویه ها در پخت و پز غذاها و یا به عنوان چاشنی مصرفی برروی انواع سبزیجات پخته، آجیل، تخم مرغ و… مصرف نمود.علاوه بر مصرف زیره به عنوان چاشنی و یا طعم دهنده و به طور کلی به همراه سایر خوراکی های دیگر، می توان آن را به صورت دم نوش میل نمود؛ به این صورت که دانه های کامل و خرد و آسیاب نشده زیره را با قرار دادن در آب جوش و تهیه ی دم نوش، خواص ویژه ی آن را دریافت نمود.

کاهش وزن با زیره

البته از زیره نباید همچون سایر موارد کمک دهنده به فرایند لاغری، انتظار معجزه داشت؛ بلکه میتوان به عنوان کمک دهنده با اضافه کردن به برنامه غذایی، در کنار رعایت سایر عوامل از آن استفاده نمود.این شناخت با انجام پژوهشی در سال ۲۰۱۴ بر روی تعدادی خانوم که دارای اضافه وزن بودند انجام شد. در واقع ۸۸ خانم به دو گروه مجزا تقسیم بندی شدند و توسط محققان تحت آزمایش قرار گرفتند.

به هر دو گروه برنامه غذایی یکسانی داده شد؛ با این تفاوت که به یکی از گروه ها در روز، دو وعده ماست به اضافه ۳ گرم زیره و گروه دیگر هم این میزان، اما فاقد زیره داده شد. پس از ۳ ماه با بررسی نتایج آزمایش انجام شده به این نکته پی بردند که، گروهی از افراد که در برنامه غذایی ارائه شده به آن ها، زیره مصرف کرده اند، نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را داشتند. زیره ادویه ای با کالری بسیارپایین است، به گونه ای که دوقاشق چای خوری زیره، تنها ۱۶ کالری دارد و این شگفت انگیز است.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری به کمک زیره و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که لاغری به کمک زیره می‌تواند امکان پذیر باشد یا خیر. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان حاصل کردن از این موضوع، با یک جراح لاغری صحبت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

                                                                                                                                                                               

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:12

لمینت های دندانی از بهترین روش های زیباسازی طرح لبخند و اصلاح آن هستند در عین این که به عنوان اصلی ترین روش های ترمیم و  بازسازی دندان نیز به شمار می‌رود. ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه برترین مزایای لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع با شما عزیزان در میان بگذاریم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

نصب لمینت های دندانی  و مزایای آن

اگر مشکلات ذکر شده بالا را دارید و قصد دارید با کمک دندانپزشکی زیبایی اقدام به ترمیم آن ها کنید 9 تا از فواید ونیر های لمینتی را بخوانید تا توجیه خوبی برای اینکار داشته باشید.

لمینت ها روکش های دندانی نازکی هستند که از جنس ونیر پرسلین هستند. آن ها به بخش جلویی دندان چسپیده و با پنهان کردن عیوب ظاهری دندان به ساخت یا ترمیم لبخند شما کمک میکنند. این ونیر ها برای هر مراجعی به صورت اخصاصی ساخته میشوند و به نظر میرسد ساده ترین و کاربردی ترین راه برای ترمیم دندان باشند.

روند انجام این نوع ترمیم دندان ممکن است در بیش از یک ملاقات انجام شود ، اما نتیجه نهایی بسیار طبیعی به نظر می رسد! در اولین ملاقات، دندانپزشک مقدار کمی از مینای دندان شما را تراش میدهد تا بتواند لمینت ها را به خوبی نصب کند. اما کار نصب لمینت در جلسه اول صورت نمیگیرد. زیرا دندانپزشک زیبایی باید از  دندان هایتان قالب گرفته تا ونیر پرسلینی یا لمینت مخصوص شما در لابراتوار ساخته شود.

مواد بکار رفته در ساخت لمینت ها باعث شده که آن ها همرنگ دندان شما باشند و با سایر دندان هایتان ست شود. در حقیقت دندانپزشک تمام تلاش خود را خواهد کرد دندان لمینت شده شما دقیقا مشابه دندان های طبیعی دیگر شما باشد. اگر نصب این ونیرها را نزد یک متخصص زیبایی دندان خوب انجام داده باشید می توانید زیبایی طبیعی را در لیست فواید لمینت دندان قرار دهید.

آیا می دانید ونیرهای لمینتی دائمی هستند و در واقع در برابر پوسیدگی و لکه پذیری بهتر از دندان های واقعی مقاومت می کنند؟ از آنجا که این روکش ها غیر متخلخل هستند، در مقابل لکه های دندان و سوراخ شدن بهتر از مینای دندان طبیعی شما (که متخلخل است) مقاومت می کنند. با نگهداری مناسب، طول عمر لمینت دندان میتواند تا 15 سال نیز ادامه داشته باشد. بنابراین طول عمر بالا را نیز به فواید لمینت دندان اضافه کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله آموزشی از مجموعه مقالا پزشکی و دندانپزشکی، سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و کاربرد های اصلی و مزایای آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:08

ما امروز در این مقاله قصد درایم تا جواب سوال بسیاری از شما عزیزان که بین دو راهی ایمپلنت و بریج برای جایگزینی دندان از دست رفته خود مانده اید را بدهیم که بریج یا ایمپلنت، کدام یک برای شما مناسب تر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا هر دو این روش ها را بررسی کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم .

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

ایمپلنت دندانی

شاید اولین گزینه ای که افراد برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر می گیرند پروتز دندان مصنوعی متحرک باشند. اما این تنها و البته بهترین روش جایگزین کردن دندان های از دست رفته نیست. بریج و پل های دندانی هم می توانند یک گزینه جایگزینی دیگر باشند اما نه دندان مصنوعی و نه بریج ها هیچ کدام به اندازه ایمپلنت دندان نمی توانند ظاهر و عملکرد دندان از دست رفته با بازیابی کنند. این مقاله را بخوانید تا با ایمپلنت های دندانی و نحوه نصب آن ها بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت های دندانی نوعی پروتز به شمار می روند. آن ها بهترین جایگزین دندان های از دست رفته هستند که در داخل استخوان فک کاشته می شوند و سپس یک روکش یا تاج دندان مصنوعی نیز بر روی آن ها قرار داده می شود.

همچنین درمورد ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را جهت انتخاب بین ایمپلنت و بریج دندانی را به عنوان جایگزینی برای دندان از دست رفته شما در اختیارتان قرار دهیم. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع و دیگر موضوعات دندانپزشکی می‌توانید به سایت تهران دنتال، پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت: 21:18

اگر حتی یک بار در زندگی دچار دندان درد شده باشید می‌دانید که چه درد بدی است و تحمل آن چقدر دشوار است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلیل های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

علت های اصلی دندان درد

دندان درد می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و ما در ادامه شما را با بسیاری از این دلایل آشنا خواهیم کرد. آشنا خواهیم

وارد شدن ضربه به دندان

وارد شدن آسیب و ضربه مستقیم یا غیر مستقیم به صورت، فک و دهان شایع ترین علت ها است. اگر ضربه منجر به شکستگی، ترک خوردگی یا لب پر شدگی دندان شده باشد احتمال بروز درد متوسط تا شدید وجود دارد.

بیماری های لثوی

جنجویت (التهاب لثه) و پریودنتیت (عفونت لثه) دو بیماری شایع بافت لثه هستند. هرچند که علائم این دو بیماری بیشتر درد لثه است، اما درد می تواند در دندان نیز احساس شود.

همچنین درمورد دندانپزشکی با لیزر بیشتر بدانید.

سردرد خوشه ای

البته علت دقیق سردرد خوشه ای ناشناخته است، اما فشار ناشی از این نوع سردرد، در دندان ها نیز احساس می شود.

سرطان دهان

سرطان دهان می تواند باعث بی حسی یا درد در هر قسمت از صورت ، گردن یا دهان شود. درد، خونریزی و مشکلات دندان و لثه می تواند با این سرطان در ارتباط باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه عکس OPG دندان اینجا کلیک کنید.

نهفتگی دندان عقل

زمانی که دندان های شیری می افتند، دندان های دائمی جای آن ها را می گیرند. این دندان ها از سن 7 سالگی تا 17 سالگی در می آیند. برخی اوقات به دلایلی مانند کوچک بودن فک یا کج بودن دندان، برخی از آن ها نمی توانند از لثه خارج شوند.  به این دندان ها دندان نهفته گفته می شود.

دارو هایی که می‌توانیم برای دندان درد مصرف کنیم

تعدادی داروی ضد درد بدون نسخه هستند که می توانید جهت تسکین درد از داروخانه خریداری کنید. دقت کنید شما زمانی می توانید از این داروها استفاده کنید که خطری برای شما به همراه نداشته باشند یا پیش از این هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکرده باشند.

ابتدا لیست داروهای مناسب برای درمان درد خود را بخوانید سپس با شرایط مصرف آن ها در ادامه آشنا شوید.

یکی از محبوب ترین و بهترین داروها برای دندان درد یبوپروفن است. این دارو با نام های تجاری Motrin و Advil تولید می شود و در فرم های قرص، کپسول و سوسپانسیون خوراکی وجود دارد.

استامینوفن داروی بسیار کاربردی است که برای کنترل درد دندان به خصوص در افرادی است که قادر به مصرف ایبوپروفن نیستند. دقت کنید که استامینوفن تنها ضد درد است و خاصیت ضد التهابی ندارد.

آسپیرین یک قرص غیر مخدر است که خاصیت ضد تب و ضد درد دارد. دقت کنید که این دارو را دقیقا مطابق دستور داخل جعبه دارو مصرف کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلایلی که یک فرد می‌تواند دچار دندان درد شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت خوب تهران دنتال است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 137 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 20:43

ونیر کامپوزیت و لمینت های دندانی هر دو روش هایی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی آن هستند. در واقع هر دو روش، از اصلی ترین روش های ترمیم دندان به شمار می‌آیند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ونیر کامپوزیت و لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کدام یک از این دو روش مناسب تر هستند. با ما همراه باشید.

ونیر دندانی چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

روش نصب کامپوزیت بر روی دندان

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

تفاوت های لمینت و ونیر کامپوزیت

این دو درمان تفاوت‌هایی با هم دارند که باعث شده هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. اگر به جدول زیر نگاهی بی‌اندازید می‌توانید به صورت خلاصه و در یک نگاه، مهم‌ترین تفاوت‌های این دو را ببینید.

  1. قطعا لمینت‌ها از نظر زیبایی به مراتب طبیعی‌تر و بهتر هستند
  2. لمینت برای نصب به دست کم 2 جلسه با فاصله زمانی 2 هفته نیاز دارد اما ونیر کامپوزیت در یک جلسه می‌تواند متصل شود
  3. کامپوزیت‌ها در برابر ضربه آسیب‌پذیرتر هستند و در طرف مقابل، لمینت استحکام و مقاومت بیشتری دارد
  4. لمینت بسیار مستحکم و ماندگارتر است
  5. ونیر کامپوزیت دندان احتمال بیشتری دارد که به بافت لثه آسیب بزند
  6. کامپوزیت‌ها در برابر ضربه آسیب‌پذیرتر هستند و در طرف مقابل، لمینت استحکام و مقاومت بیشتری دارد
  7. همانطور که در بخش‌های بالا عنوان شد، ونیر کامپوزیت‌ها به مرور زمان و زودتر لکه می‌گیرند اما لمینت در برابر لکه مقاوم‌تر است
  8. میزان تراش مینای دندان برای لمینت بیشتر است
  9. هزینه لمینت دندان بسیار بیشتر از هزینه کامپوزیت است. مثلا ممکن است 1.5 یا 2 برابر تفاوت قیمت بین آن‌ها باشد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار به روز و خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کدام یک از این دو روش برای شما مناسب ترند. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 161 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 20:30

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کامپوزیت چیست و چه کاربرد هایی دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

کامپوزیت چیست؟

ونیرها لایه های نازک همرنگ دندون هستن که برای بهبود شکل ظاهری دندان استفاده میشن. این ونیرها چند نوع هستن و از مواد مختلف ساخته شدن. یه نوع شناخته شده ونیرها لمینت دندان هستش که حتما تا حالا اسمشو شنیدید و نوع دیگرش هم کامپوزیت ونیره که بازم این روزا احتمالا زیاد ازش شنیدید.

یه دسته از این ونیرها به صورت مستقیم روی دندون متصل میشن و یه سری دیگه به صورت غیر مستقیم. و هرجا توی دندانپزشکی از مستقیم و غیرمستقیم چیزی به گوشتون خورد بدونید منظور نحوه آماده سازی و اتصال مواد به دندوناس.

اتصال ونیر ها به دندان

اینطوری نیست که یه مقدار مشخصی رو بردارن و به دندون بزنن بعد اون رو صاف کنن. برای نصب ونیر کامپوزیت نیازه که مواد کامپوزیتی رو لایه لایه به دندون بچسپونن. هر لایه که اعمال میشه اون رو سفت می کنن و بعد لایه بعدی رو اعمال می کنن. اینکار تا اونجا ادامه پیدا میکنه که دندان به اندازه کافی مستحکم بشه و بشه پالیشش کرد.

قیمت ونیر کامپوزیت

قیمتا بسته به نوع مواد بکار رفته و جایی که زندگی می کنید خیلی ممکنه تفاوت داشته باشه. اما شما میانگین هزینه کامپوزیت ونیر به ازای هر دندون رو میتونید بین 1800 تا 2200 در نظر بگیرید.

طبیعی کردن ظاهر ونیر کامپوزیت

بعد از باند و متصل شدن مواد کامپوزیتی به سطح دندون، تازه کار اصلی دندونپزشک شروع میشه. چون قرار نیست بدون پالیش کردن دندونِ کامپوزیت شده، کار به اتمام برسه. فراموش نکنیم که کامپوزیت یه نوع درمان و روش زیبایی دندانه. و زیبایی طبیعی اون چیزیه که تا حد امکان ظاهری شبیه به دندان واقعی ایجاد بشه.

به همین خاطر با دستگاه های مختلفی سطح دندان رو طوری پالیش می کنن که از هر نظر کامپوزیت به ظاهر دندان واقعی نزدیک تر بشه. پالیش کردن (چیزی مثل همون صاف کردن و سوهان کشیدن البته نه دقیقا به این شکل) با 3 نوع دستگاه پالیش دندان انجام میشه.

صفحه های قابل انعطاف، رابر کپ ها و نوارهای پرداخت یا فیشینگ استریپ ها دستگاه هایی هستن که برای این منظور استفاده می شن.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت و ونیر های دندانی در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 299 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 20:27

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، روابط اجتماعی پس از جراحی لاغری به شدت بهبود پیدا می‌کند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهبود روابط اجتماعی پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

بهبود رابطه با شخص خودتان

ما فرض می کنیم کسانی که این محتوا را می خوانند اغلب از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می برند، بنابراین روی سخن ما با این عزیزان است. شما خودتان بهتر از هر کسی دیگری می دانید که چاقی چه مشکلاتی برایتان ایجاد کرده و می کند. شما ممکن است از ظاهر خود شکایت داشته باشید و همواره اعتماد به نفستان به این خاطر پایین باشد. فرض کنید که برای مثال عمل جراحی اسلیو معده انجام داده اید. از آنجا که طی این عمل حدود ۵۰ درصد و بعضا تا ۸۰ درصد از اضافه وزن شما از بین می رود، اکنون فرض کنید که شما این حجم از اضافه وزن خود را طی چندین ماه از دست داده و به وزن ایده آل خود رسیده اید.

بهبود رابطه با شریک زندگی

زوج هایی که یک نفر یا هر دوی آن ها دچار اضافه وزن زیاد هستند از چند جهت مشکلاتی در زندگی زناشویی خود تجربه می کنند. مهم ترین مشکل این زوج ها شاید برقراری رابطه جنسی باشد. به طوری که اضافه وزن زیاد مانع بزرگی بر سر راه زندگی عاشقانه آن ها است. اول اینکه ممکن است از لحاظ ظاهری کم کم جذابیت خود را پیش چشم همسرشان از دست بدهند و دوم اینکه بافت چربی اضافی در اطراف اندام های تناسلی مانع بزرگی بر سر راه برقراری رابطه است.

بهبود رابطه با والدین

این بخش را مخصوص نوجوانان و جوانانی می نویسیم که هنوز ازدواج نکرده اند و در خانه پدری یا مادی خود هستند. انجام عمل جراحی لاغری مانند پلیسه معده، مینی بای پس یا ساسی بای پس معده در این افراد میتواند، وزن ایده آل و سالمی را به آن ها ببخشد ونگرانی والدین را از آینده و سلامتیشان برطرف کند. در واقع والدین به نوعی در چاقی فرزندانشان مقصر هستند و شاید با در نظر گرفتن عمل لاغری بتوانند کمکی به کاهش وزن یا لاغری آن ها کنند.

تصور کنید که فرزند شما (عموما بالای ۱۸ سال) پس از سال ها به وزن سالمی دست یافته، اکنون نه تنها او سالمتر است بلکه بهتر می تواند برای آینده خود برنامه ریزی کرده و موفقیت خود را پایه ریزی کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهبود روابط پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد جراحی لاغری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک جراح لاغری در این زمینه مشورت کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 167 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 20:23